reklama

Emigrácia, smer linux!

Po dlhom rozmýšľaní som sa k tomu odhodlal. Áno, tušíte správne. Na svoj notebook som si nainštaloval operačný systém linux a hneď z niekoľkých dôvodov, o ktorých sa dočítate ďalej. Neváhal som si stiahnuť inštalačný súbor z internetu o veľkosti 700 MB, vypáliť ho na CD a šup ho do mechaniky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pre tých, ktorí nevedia čo to ten linux je tu je jeho definícia. Linux je viacužívateľský operačný systém, ktorý je zadarmo. Jeho softvérová výbava sa skladá z OpenSource programov to znamená, že zdrojové kódy sú plne k dispozícií komukoľvek a každý si ich môže upraviť podľa seba.

Teraz k spomínaným dôvodom prečo som vlastne Linux vymenil za Windows XP. Pred zavedením internetu som s xpéčkami nemal veľmi vážne problémy. Samozrejme, občasné pády a postupné spomaľovanie nebolo ničím novým. No všetko sa to začalo vtedy, keď nám na našu lokálnu sieť zaviedli dsl internet. Deň čo deň sme riešili problémy ohľadom vírusov a inej internetovej hávede. Čo malo za následok nefungujúcu lokálnu sieť ako i drastické spomalenie výkonu počítača. Hoci sme spravili všetky dostupné opatrenia – nainštalovaný antivírus, antispyware a firewall, vírusy nie a nie zmiznúť. Doslova klinec do rakvy bolo to, že po zapnutí počítača a asi tak 45 minútového hrania hry, my z ničoho nič antivírus oznámil, že práve našiel trójskeho koníka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neváhal som a skúsil operačný systém linux nainštalovať, nakoľko vírusy a iná háveď pre tento operačný systém neexistuje a navyše je zadarmo. Teraz používam linux už skoro týždeň a žiadne problémy ohľadom infekcie môjho počítača riešiť nemusím z jedného prozaického dôvodu – nemám čo riešiť.

Softvérová výbava my bohate postačuje - internetový prehliadač,komunikačné nástroje,písací editor, v ktorom som napísal aj tento článok do blogu. Proste linux fakčí tak ako má. Na grafické prostredie si treba zvyknúť, ale podľa môjho subjektívneho názoru je krajšie.

Ak aj vy máte podobné problémy ako som mal ja, tak neváhajte a aspoň vyskúšajte linux. Na internet existuje veľké množstvo distribúcií, ktoré ponúkajú tzv. Live boot – nemusíte inštalovať linux na harddisk ale spustíte ho rovno z mechaniky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac info na www.linuxos.sk

Jozef Otto

Jozef Otto

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent SPŠ. Človek, ktorý sa zaujíma o svet a rôzne veci v ňom. Čistrokrvný sangvinik - pri ničom dlho nevydržím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu